środa, 26 lutego 2014

Książki, które przeczytałam w roku 2013 (cz. 3/3)


…Ciąg dalszy nastąpił… a dodatkowo zakończenie tematu ;)


Pozostałe książki, które przeczytałam w roku 2013, ale nie przy wszystkich jestem w stanie podać mniej lub bardziej przybliżony czas czytania:



70.      Kyle Chris  „Cel snajpera”– książka, która w trakcie czytania irytowała mnie potwornie. A w zasadzie autor, który używał bez opamiętania określenia „barbarzyńca” w stosunku do każdego mieszkańca Bliskiego Wschodu, do którego strzelał. Mimo to warta przeczytania. Nota bene autor w tym roku został zastrzelony na terenie własnej strzelnicy, o czym informowały nasze media (piszę z pamięci, szczegóły wydarzenia mogą być inne)

71.      Grzędowicz Jarosław „Pan Lodowego Ogrodu t.4” – ponieważ pierwszy tom wcisnął mnie w fotel, przeczytałam też kolejne. I byłam bardzo ciekawa, jak się cała wyprawa ratunkowa zakończy. W tym roku, po długim oczekiwaniu na wydanie ostatniego tomu, miałam do tego okazję.

72.      Siemionowa Maria „Wilczarz” – to jedna z tych książek, które w polskim wydaniu mają przetłumaczony tylko jeden tom z kilku. Na podstawie książki nakręcono film „Volkodav: Ostatni z rodu Szarych Psów”, ale jak zwykle książka jest o niebo lepsza od ekranizacji. Jeśli chodzi o kolejne tomy, to nie wiem, jak wygląda sprawa z oficjalnym tłumaczeniem, ale ja jestem w połowie tłumaczenia drugiego tomu z rosyjskiego na nasze ;)

73.      Fielding Joy „Patrz jak Jane ucieka” – kolejna książka, która wykorzystuje motyw amnezji głównego bohatera (tu bohaterki) jako początek akcji. Polecam.

74.      Bialolecka Ewa „wiedzma.com.pl” – ciekawe połączenie współczesności z duchami. Dodatkowo bardzo przypadł mi do gustu język, jakim posługuje się autorka (i bohaterka).

75.      Michalak Katarzyna „Sekretnik” – w konwencji książka bardzo podobna do poradników Beaty Pawlikowskiej. Zabawna i mądra. Do wielokrotnego czytania i przeglądania.

76.      Sapkowski Andrzej „Sezon burz” – uwielbiam Wiedźmina. Nie przeszkadza mi wątpliwa jakość ekranizacji kinowej, jak i serialu. Jestem pod wrażeniem gry RPG. Dlatego nie mogłam przegapić tej książki. A o wrażeniach z czytania trochę więcej TUTAJ (niedługo będzie link).

77.      Frączyk Maciej „Zeznania Niekrytego Krytyka” – książka youtubowicza. Podchodziłam z dużą rezerwą, ale niepotrzebnie. Po przeczytaniu ostatniej strony pomyślałam sobie ‘to już? Koniec? Ja chcę więcej…’ . Mam nadzieję, że autor jeszcze wypowie się w formie pisemnej.

78.      Kalicińska Małgorzata „Zwyczajny facet” – pamiętając, że przyjemnie czytało mi się „Rozlewisko”, chwyciłam ten tytuł autorki. Przyznaję szczerze, że niewiele pamiętam z lektury. Najbardziej moje zdziwienie postawą córki głównego bohatera. Cóż, przeczytajcie sami, nie chcę pisać spoilera.

79.  Läckberg Camilla „Księżniczka z lodu” – ze słyszenia wiem, że skandynawskie kryminały są jednymi z najlepszych. Nie mam porównania, nie czytałam osławionej serii „Millenium” Larssona, ale „Księżniczka z lodu” okazała się przyzwoitym przedstawicielem gatunku.

80.  Grochola Katarzyna „Trochę większy poniedziałek” – nie jestem fanką opowiadań, nowel i felietonów. Zdążę się wkręcić w akcję, czekam na ciąg dalszy, a tu koniec. Dodatkowo w przypadku tej książki przez całą lekturę chciałoby się zanucić ‘ale to już było’. Tak więc albo czytamy powieści autorki, albo ten zbiór felietonów.

81.  Zygmunt Miłoszewski „Bezcenny” – książkę kupiłam dla przyjaciół, jako zamiennik kwiatów na ślub. Ale zanim do nich trafiła, musiałam ją przeczytać. I nie żałuję. Jeśli jeszcze raz wpadnie w moje ręce, przeczytam ją drugi raz.


Ponadto kilka tytułów rozpoczęłam czytać, ale po kil-, kilkudziesięciu stronach rezygnowałam.

·         Grant Michael – Gone: Zniknęli. Faza pierwsza: Niepokój

·         Barron Thomas Archibald - Merlin 01 - Nieznane lata

·         Czerwiński Piotr - Pigułka wolności

·         Davies Norman - Zaginione Królestwa

·         Delinsky Barbara - Nie moja córka

·         Dumas Aleksander - Hrabia Monte Christo

·         Hale Christopher - Kaci Hitlera. Brudny sekret Europy

·         Heller Joseph - Paragraf 22

·         Hoff Benjamin - Tao Kubusia Puchatka

·         Hołownia Szymon - Monopol na zbawienie

·         Laurence Rees - Auschwitz, Naziści i Ostateczne rozwiązanie

·         Ludlum Robert_ - Krucjata Bourne'a

·         Stille Sven Jonas - Podroż do Polski

·         Tolkien J.R.R.  – Silmarillion

·         Vandenberg Philip - Spisek Sykstynski

·         Lachowicz Wanda- Przeklinam cie ciało

·         Wójtowicz  Milena – Załatwiaczka

·         Zafon Carlos Ruiz  - Cień wiatru

·         Zamboch Miroslav -  Wylęgarnia - Śmierć zrodzona w Pradze

·         Żulczyk Jakub - Zmorojewo

Czy warto wrócić do któregoś z powyższych? Polecacie coś?


Mam nadzieję, że rok 2014 będzie pod względem czytelniczym lepszy. Zastanawiam się nad wyzwaniem na ten nowy rok – przeczytać 100 książek. Myślę, że nie powinno być z tym większego problemu, patrząc na statystykę roku 2013.


P.S. Gratuluję osobom, które dotarły do końca serii wpisów J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz