niedziela, 5 stycznia 2014

Tydzień z książką #1/52/2014 (30.12.2013 – 05.01.2014)

Rozpoczynam serię wpisów tematycznych. W założeniu cotygodniowych, najprawdopodobniej niedzielnych. Chciałabym na bieżąco zapisywać, co czytam i co na temat danej książki myślę. Czekam też na Wasze propozycje lektur na kolejny tydzień.
 
W ostatnim tygodniu towarzyszyły mi:
1.      Sapkowski Andrzej „Sezon burz” – przeczytana z przyjemnością. Im bliżej końca, tym było lepiej. A już ostatnie 50 stron to coś, co lubię najbardziej, szczególnie porównując z całym cyklem wiedźmińskim. Moja recenzja TUTAJ (link wkrótce)
2.      Chmielewska Joanna  „Zbrodnia w efekcie” – połknięta w dwa wieczory, jak zresztą większość książek Chmielewskiej. Może nie jest to książka wybitna, do „Lesia” czy „Wszystkiego czerwonego” nie można jej porównać, ale ogólnie mam pozytywne odczucia po jej lekturze. Trzyma poziom książek napisanych po roku 1990.
3.      Kernick Simon „Osaczony” – przejechała się ze mną do Warszawy w te i z powrotem. Potem ponownie zaległa na półce z książkami z biblioteki. Nie miałam weny, by zacząć czytać. Dopiero w piątkową noc stwierdziłam, że zobaczę choć kilka stron. Jeśli nie będzie mi pasować, to akurat w sobotę oddam do biblioteki. Nic z tego. Z tą książką jest jak z filmem u Hitchocka: zaczyna się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie nieprzerwanie rośnie. Oderwałam się koło 100 strony.
4.      Zamboch Miroslav - Cykl o Koniaszu – Na ostrzu noża t.2 – czytam kolejny raz, po kilka, kilkanaście stron. Wiem ‘co będzie dalej’ i ‘jak się to wszystko skończy’. Co w żadnym stopniu nie zmniejsza przyjemności płynącej z lektury.
 
  •  Zielone – przeczytane
  • Żółte – w trakcie czytania
  • Czerwone – planowane, nieczytane
Polecacie coś konkretnego na przyszły tydzień? W planach mam „Marzenia i tajemnice” Danuty Wałęsy, ale z przyjemnością zapoznam się z inną, polecaną lekturą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz