piątek, 3 stycznia 2014

Książki, które przeczytałam w roku 2013 (cz. 1/3)


Wymieniam z pamięci, przeglądając zapiski w kalendarzu i strony księgarń oraz lubimyczytac.pl. Nie zapisywałam wszystkich tytułów, które czytałam. Dużo książek zaczynałam czytać, ale ponieważ mnie nie wciągnęły, po kilku lub kilkudziesięciu stronach wracały do biblioteki lub osoby, od której je pożyczyłam. Prawdopodobnie listę uzupełnię, jeśli coś mi się jeszcze przypomni. Niżej wymienione to te, o których na 100% pamiętam, że przeczytałam.




Czytam głównie seriami, dlatego w ten właśnie sposób posegregowałam książki:


Rok rozpoczęłam od czegoś lekkiego, miłego i przyjemnego: Petek Krzysztof „Porachunki z przygodą”. Bohater to ‘James Bond’ dla młodzieży. Mam cichą nadzieję, że pierwowzorem literackim jest jakiś realny człowiek.

1.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Mroczny labirynt

2.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Tajemnica deszczowej nocy

3.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Czarna walizka

4.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Kamienna pułapka

5.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Ostatnia zagadka

6.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Trzy dni od teraz

7.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Bezlitosna fala

8.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Koszmarna przesyłka

9.      Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Wszystko w swoim czasie

10.  Petek Krzysztof - Porachunki z przygoda – Kolekcja łowcy cieni


Następnie trafiłam na serię Lee Child’a „Jack Reacher”. Krótko książki można określić jako literatura typu ‘zabili go i uciekł’, ale czytało się naprawdę szybko i wbrew pozorom, było strasznie wciągające. Do tego stopnia, że potrafiłam zarwać noc. Niestety, seria ma jedną wadę – z perspektywy czasu nie potrafię nawet w przybliżeniu powiedzieć, co działo się w danym tomie, ponieważ akcja wszystkich sprowadzała się do jednego schematu i zlewa w całość.

11.  Lee Child – Jack Reacher - Poziom śmierci

12.  Lee Child – Jack Reacher - Umrzeć próbując (lub: Uprowadzony)

13.  Lee Child – Jack Reacher - Wróg bez twarzy

14.  Lee Child – Jack Reacher - Podejrzany

15.  Lee Child – Jack Reacher - Echo w płomieniach

16.  Lee Child – Jack Reacher - Bez pudła

17.  Lee Child – Jack Reacher - Siła perswazji

18.  Lee Child – Jack Reacher - Nieprzyjaciel

19.  Lee Child – Jack Reacher - Jednym strzałem

20.  Lee Child – Jack Reacher - Bez litości

21.  Lee Child – Jack Reacher - Elita zabójców

22.  Lee Child – Jack Reacher - Nic do stracenia

23.  Lee Child – Jack Reacher - Jutro możesz zniknąć

24.  Lee Child – Jack Reacher - 61 godzin

25.  Lee Child – Jack Reacher - Czasami warto umrzeć


Długie, zimowe wieczory skłoniły mnie do lektury naprawdę ‘lekkiej’. W moje ręce trafiły dwie książki Sparks Kerrelyn „Love At Stake”. Coś dla miłośników gatunku, albo do poczekalni u dentysty.

26.  Sparks Kerrelyn – Jak poślubić wampir milionera

27.  Sparks Kerrelyn – Wampiry w wielkim mieście


Wczesną wiosną postanowiłam zapoznać się bliżej z ‘dobrym zabójcą’ Dexterem. Do moich rąk trafiły książki Lindsay Jeff  „Dexter”. Przeczytałam pierwsze trzy tomy. Do czwartego i dalszych zniechęciła mnie fantastyka, która wdarła się do tomu trzeciego. Zupełnie nie pasowała mi do konwencji. Na tym zakończyłam czytanie serii.

28.  Lindsay Jeff - Dexter – Demony Dobrego Dextera

29.  Lindsay Jeff - Dexter – Dekalog Dobrego Dextera

30.  Lindsay Jeff - Dexter – Dylematy Dextera


Czas mijał, a ja wróciłam do kryminałów. Trafiłam na sersię: Kava Alex „Maggie O’Dell”.  Zastanawiam się, dlaczego czytałam w odwrotnej kolejności. Rozpoczęłam od tomu 8 „Kolekcjoner”, aby zakończyć na tomie 2 „W ułamku sekundy”. Nie przeczytałam tomu pierwszego „Dotyk zła”, ale mam nadzieję, że do niego wrócę w przyszłym roku.

31.  Kava Alex – Maggie O’Dell – W ułamku sekundy

32.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Łowca dusz

33.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Granice szaleństwa

34.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Zło konieczne

35.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Zabójczy wirus

36.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Czarny piątek

37.  Kava Alex – Maggie O’Dell – Kolekcjoner


W okolicach wakacji potrzebowałam zmiany. Możliwe, że akurat trafiłam na okres urlopu z lekturą fantastyki dla młodszych czytelników, czyli serię „Belgariada” Eddings Davida.

38.  Eddings David - Belgariada

39.  Eddings David - Pionek proroctwa

40.  Eddings David - Królowa magii

41.  Eddings David -  Gambit magika

42.  Eddings David - Wieża czarów

43.  Eddings David - Ostatnia rozgrywka czarodziejów


Później dałam namówić się na „Igrzyska śmierci” Collins Suzanne. O ile pierwszy tom połknęłam w dwa wieczory, następne dwa czytało mi się dużo wolniej i trochę na siłę.

44.  Collins Suzanne - Igrzyska śmierci

45.  Collins Suzanne – W pierścieniu ognia

46.  Collins Suzanne – Kosogłos






Ciąg dalszy nastąpi…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz